Strona główna

Zespół Szkół i Placówek pn. „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących” w Krakowie

Zespół edukacyjno-terapeutyczny

W Szkole Podstawowej działa zespół edukacyjno-terapeutyczny. Utworzony został dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną. Zajęcia odbywają się w małych grupach ze względu na konieczność zindywidualizowanych form pracy. Na każdy rok szkolny dla każdego ucznia zostaje opracowany przez zespół specjalistów (nauczyciele, terapeuta, logopeda, psycholog, rehabilitant itd.) Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny z uwzględnieniem możliwości edukacyjnych dziecka.

 

Aby osiągnąć założone cele edukacyjne, rewalidacyjne i wychowawcze, wykorzystuje się elementy różnych metod i technik nauczania, takich jak:

  • Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne pogłębiające świadomość schematu ciała,
  • Metodę Dobrego Startu Marty Bogdanowicz (ćwiczenia wzrokowo- ruchowo- słuchowe),
  • Metodę Wczesnego Czytania prof. Jagody Cieszyńskiej (nauka czytania sylabami i całymi wyrazami),
  • zajęcia wstępne, obserwacja, kojarzenie, ekspresja, zajęcia końcowe,
  • elementy pedagogiki zabawy,
  • dramę i zabawę inscenizowaną,
  • metodę zadań stawianych do wykonania i samodzielnych doświadczeń,
  • ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i słuchową,
  • ćwiczenia w orientacji przestrzennej,
  • karty pracy,
  • ćwiczenia logopedyczne,
  • obcowanie z książką, teatrem, prasą dziecięcą,
  • muzykoterapię,
  • wycieczki tematyczne.

Zajęcia dydaktyczne często przeplatane są aktywnością ruchową, plastyczną i muzyczną.

 

Czcionka standardowa Czcionka duża Czcionka bardzo duża biały tekst, czarne tło czarny tekst, żółte tło kolorystyka standardowa